Få hälsodrycker, eller energidrycker som också är ett namn Nocco bär upp, är lika populära bland svenskar som just Nocco. Ett svenskt dryckesvarumärke som på senare tid blivit en succé runt om i världen.
Varför har Nocco blivit självklart val inom träning och hälsa? Vad gör drycken så poppis? Häng med så får du svaren!
Trendigt att leva sunt
En stark orsak till Noccos stora framgång är det ökade intresset för hälsa, träning och fitness. Det finns ett engagemang bland gemene man som i stora drag handlar om att förbättra det egna välmåendet. Som företag har Nocco ett smart upplägg som också gör det enkelt att anpassa vardagen till den nya, mer sunda livsstilen. Du kan exempelvis köpa hem Nocco flak med 24 stycken drycker i valbar smak. Smart och smidigt, vilket är viktigt när det gäller att skapa hälsosamma rutiner.
Den rådande coronapandemin spelar så klart också en viktig roll när det gäller människors intresse för att leva sunt. Branschorganisationen Svens Egenvårds VD Mats Nilsson pratar om en detta i en intervju med SVT:
Man undrar vad man kan göra för att stärka immunförsvaret.
Nocco innehåller så mycket som sex vitaminer och BCAA (grenade aminosyror) som boostar muskelbyggnad och prestationsförmågan. Till skillnad från läsk som bara innehåller dåligt socker och tillsatser, är Nocco berikad med sex vitaminer. Du håller dig pigg och ditt mentala välmående i rätt balans.
Hållbarhet i fokus
Det är tydligt att svenskar blivit allt mer miljömedvetna både i storstaden och på landet. Fler väljer helt enkelt hållbara och miljövänliga alternativ i samband med konsumtion.
Nocco är ett dryckesvarumärke helt i tiden då produkterna representerar ett hållbart koncept. Samtliga av den svenska dryckestillverkarens produkter är dessutom veganska!